Innehåll

1. De viktigaste tekniska egenskaperna hos smarttelefonen
  2. Slutsats

Vivo S5 smartphone-recension med viktiga funktioner

Vivo strävar efter att erövra marknaden med en ny mid-budget nyhet. Detta är ett mycket populärt kinesiskt företag som har gjort användarna mycket nöjda med sina enheter nyligen. Dessa inkluderar den nya modellen av Vivo S5-smarttelefonen. Denna modell visade sig vara ganska kraftfull och attraktiv. Tillverkare har lyckats skilja den från konkurrenter med en attraktiv och ovanlig design. Förutom bra design fick telefonen utmärkta tekniska egenskaper som klarar alla uppgifter. Han kan enkelt köra alla moderna applikationer eller spel. Dessutom fick smarttelefonen fyra kameror som kan glädja köpare med sin högkvalitativa filmning.

I allmänhet försöker Vivo alltid släppa sina smartphones med användarinställningar i åtanke. Så här blev det känt på marknaden, eftersom det levererar utmärkta enheter med bra prestanda och inte för mycket pengar.

I den här artikeln kommer vi att försöka titta närmare på Vivo S5-smarttelefonen med dess huvudsakliga egenskaper.

De viktigaste tekniska egenskaperna hos smarttelefonen

ParametrarSpecifikationer
Modell: Vivo s5
OS: Android 9, skal Funtouch 9.2
CPU: Qualcomm SDM712 Snapdragon 712
BAGGE: 8 GB
Lagringsminne:128 GB, 256 GB, separat microSD-kortplats
Skärm:Super AMOLED, 6,44-tums diagonal
Gränssnitt: Wi-Fi 802.11a / b / g / n / ac och Bluetooth 5.0, USB Type-C-port, FM-tuner
Fotomodul bak: huvudkamera - 48 MP, andra kamera 8 MP, tredje kamera 5 MP, fjärde kamera 2 MP.
Fram kamera: 32 megapixlar
Netto: 2G, 3G (HSPA +, upp till 42 Mbps), 4G.
Radio: FM-mottagare
Navigering: GPS / GLONASS / BeiDou / Galileo,
Batteri: ej avtagbar, 4 100 mAh.
Mått: 157,9 x 73,9 x 8,6 mm
Vikt: 188 g
Vivo s5

Design

Den nya smarttelefonen från Vivo har fått en vacker och unik design. Tillverkare har lyckats skilja sin nya produkt från många konkurrenter. Från alla håll ser smarttelefonen attraktiv och modern ut. Det finns en vacker smal kropp som uppfyller alla moderna krav. Förutom en intressant design fick telefonen också flera mycket attraktiva färger.

På framsidan av smarttelefonen finns en Super AMOLED-skärm. Den upptar nästan hela enhetens framsida. Skärmen är bara utmärkt kvalitet med bra färgåtergivning. Diagonalen på denna skärm är 6.44 tum, vilket har en upplösning på 2400 x 1080. Det finns en fingeravtrycksläsare under skärmen. Med den kan du skydda din enhet från nyfikna ögon. På framsidan finns förutom skärmen en liten 32 megapixel främre kamera.

På baksidan av smarttelefonen är det huvudsakliga unika elementet - kameraenheten. Det är denna funktion som skiljer den nya produkten från alla konkurrenter. Blocket har en diamantform där det finns tre kameror och en blixt. Bilder från dessa kameror är helt enkelt fantastiska och har hög upplösning. Smarttelefonen skapades tydligt för dem som gillar att ta bilder.

På sidan av smarttelefonen till höger om skärmen finns ström- och volymknapparna.På vänster sida finns en plats för ett minneskort och ett SIM-kort. På undersidan av smarttelefonen har tillverkare placerat en laddningsport och högtalare.

I grund och botten visade sig Vivo S5-smarttelefonen vara ganska bra. Med tanke på alla dess kvaliteter och kostnader kan vi säkert säga att det här är den bästa enheten i medelpriskategorin. Dess design lyckades verkligen få den att sticka ut från resten.

Skärm

Vivo S5 har en mycket bra Super AMOLED-skärm. Den har fantastisk färgåtergivning och realism av vad som händer på enheten. Skärmens diagonal är 6,44 tum, den upptar nästan hela frontpanelen. Skärmens upplösning är på en höjd och är 2400 x 1080. Den här skärmen har en utmärkt tät och ljus bild som kommer att överraska dig behagligt när du använder en smartphone. Den här skärmen lyckades också kombinera ytterligare två element. Det första elementet är fingeravtryckssensorn under skärmen. Det andra elementet är den främre kameran, som finns i det övre högra hörnet. Det finns ingen utklipp för kameran, den är helt integrerad i själva skärmen. På grund av den stora diagonalen stör den inte visningsinformationen på skärmen.

Prestanda

Själva smarttelefonen har ganska bra tekniska egenskaper. Det finns en kraftfull processor och bra RAM. Telefonen kan hantera all information med lätthet. Det kan också enkelt starta alla moderna applikationer eller spel. Detta tack vare den installerade Snapdragon 712-processorn, som har en klockhastighet på 2,3 GHz. Denna processor räcker för alla moderna behov. Vivo S5 har en bra grafikaccelerator Adreno 616, som länge har etablerat sig på marknaden. Tillverkarna ångrade inte RAM-minnet och installerade 8 GB, vilket räcker med mycket. Alla dessa tekniska egenskaper gör att smarttelefonen kan arbeta snabbt, effektivt och utan avbrott. Det finns två varianter av smarttelefonen där skillnaden bara ligger i internminnet. Denna modell är utrustad med 128 och 256 GB. Dessa två alternativ är tillräckligt, men för dem som tycker att det inte räcker finns det en möjlighet att öka det med ett minneskort.

Vivo sparade verkligen inga resurser och gjorde en bra produktiv smartphone. Alla element har valts speciellt för bättre interaktion och hög prestanda. Och allt detta trots att telefonen är ganska billig jämfört med liknande enheter med liknande egenskaper. Resten av smarttelefonen har en standarduppsättning av tekniska specifikationer: GPS, Wi-Fi, USB Type-C-port, Bluetooth 5.0 och många andra.

I grund och botten finns det inga frågor om de tekniska egenskaperna. Allt är ganska balanserat och fungerar med en smäll. När det gäller prestanda kommer smarttelefonen att kunna vara relevant i mer än ett år.

Autonomi

Med bra prestanda och en stor skärm behöver en smartphone ett bra batteri. Därför har Vivo installerat ett utmärkt 4100 mAh Li-Ion-batteri i sin nya produkt. I princip håller inte batteriet länge, men även här tog tillverkarna hand om detta och installerade ett snabbladdningsalternativ i telefonen. Med hjälp kan batteriet laddas på en halvtimme med en halv. Den här funktionen har länge varit populär och är installerad i alla bra smartphones. Batteriet kan inte tas ut, men det krävs inte. Eftersom den har en ganska lång livslängd, vilket är tillräckligt för hela enhetens driftperiod.

Kameror

Allt är bra med smarttelefonens kameror. Här har tillverkare försökt mycket för att sticka ut från alla sina konkurrenter. Huvudkameramodulen är gjord i form av en diamant, vilket är mycket ovanligt. Huvudmodulen innehåller tre huvudkameror och en blixt. Den fjärde kammaren är placerad under modulen. Huvudkameran är 48 megapixlar, den är vidvinkel. Den andra kameran är 8 megapixlar, som har en bländare på f / 2.2. Den tredje kameran är en 5MP djupsensor. Den sista fjärde kameran på 2 megapixlar är en makrolins med bländare f / 2,4.Denna kameramodul tar helt enkelt fantastiska bilder som kommer att överraska även kräsen användare. Foton och videor är väldigt ljusa och rika. De förmedlar verkligen allt som händer i god kvalitet. Den främre kameran på telefonen är också bra. Den har 32 megapixlar och bra färgåtergivning. Denna kameras bländare är f / 2,45. Det finns inga frågor om den främre kameran. Eftersom det kommer att tilltala alla selfieälskare.

operativ system

Med operativsystemet för Vivo-smartphones är allt på högsta nivå. Eftersom företaget bestämde sig för att utveckla sitt unika Funtouch 9.2-gränssnitt, vilket bara förbättrar Android 9. Detta gränssnitt är perfekt kombinerat med operativsystemet och avslöjar alla dess möjligheter. Funtouch 9.2 i operativsystemet ändrar användargränssnittet, styrsystemet etc. Vivos system ändrar inte bara gränssnittet utan gör också mycket användbara saker. Den största fördelen är att Funtouch-systemet rensar upp mycket skräp och onödiga applikationer från operativsystemet. Totalt finns bara de mest nödvändiga och nödvändiga sakerna kvar i operativsystemet. Tack vare detta tillägg tar hela operativsystemet mindre utrymme på enheten, vilket i sin tur är ett stort plus.

Skalet ändrar också utseendet på ikoner och gränssnittet för standardprogram. Det designades speciellt för smartphones av Vivo för att få sina enheter att sticka ut inte bara externt utan också internt.

Slutsats

Sammanfattningsvis kan vi säkert säga att nya Vivo S5 är en mycket intressant smartphone med sin egen glädje. Tillverkare försökte verkligen överraska sina användare och vi kan säkert säga att de gjorde det. Telefonen är tillverkad av kvalitetsmaterial och med goda tekniska egenskaper. Den har allt du behöver. Kraftfull processor och stor mängd RAM. Allt detta, kombinerat med operativsystemet, ger helt enkelt fantastisk prestanda. Du kan spela alla spel på enheten, enkelt starta den applikation du är intresserad av. Vivo S5 har också två varianter av internt minne ombord. Detta ger användarna ett val: köp billigare och få 128 GB, eller köp mer och få 256 GB.

Förutom de tekniska egenskaperna förvånade smarttelefonen verkligen med sina kameror och deras placering. Det blev väldigt intressant och attraktivt. Vi bör inte glömma bort den bra displayen kl. 6.44.

Fördelar:
  • Unik design;
  • Bra kameror;