Innehåll

1. De viktigaste tekniska egenskaperna hos smarttelefonen
  2. Slutsats

Realme 5s smartphone-recension med viktiga funktioner

Mer nyligen presenterade Realme i Indien sin nästa nya produkt, Realme 5s. Denna nyhet är en uppdatering av den tidigare modellen Realme 5. Smarttelefonen fick en ny huvudkamera från Samsung GM1. Kameran har 48 megapixlar och bra bildkvalitet. Nyheten har också fått en ny färg. Företaget lyckades skapa en smartphone som passar både fotoälskare och vanliga användare. Smarttelefonen, även om den inte har coola tekniska egenskaper, har tillräcklig prestanda för alla moderna behov. Telefonen har alla moderna innovationer, fyra huvudkameror och bra prestanda. Och allt detta till en ganska låg kostnad.

I den här artikeln kommer vi att försöka granska Realme 5s-smarttelefonen mer detaljerat med dess huvudsakliga egenskaper.

De viktigaste tekniska egenskaperna hos smarttelefonen

ParametrarSpecifikationer
Modell: Realme 5s
OS: Android 9.0 Pie, skal ColorOS 6
CPU: Qualcomm SDM665 Snapdragon 665
BAGGE: 4 GB
Lagringsminne:64 GB, 128 GB, separat microSD-kortplats
Skärm:IPS LCD 6,5-tums kapacitiv pekskärm
Gränssnitt: Wi-Fi 802.11a / b / g / n / ac och Bluetooth 5.0, NFC
Fotomodul bak: huvudkamera - 48 MP, andra kamera 8 MP, tredje kamera 2 MP, fjärde kamera 2 MP.
Fram kamera: 13 megapixlar
Netto: 2G, 3G (HSPA +, upp till 42 Mbps), 4G.
Radio: FM-mottagare
Navigering: GPS / GLONASS / BeiDou / Galileo,
Batteri: ej avtagbar, 5000 mAh.
Mått: 164,4 x 75,6 x 9,3 mm
Vikt: 198 g

Utseende

Smarttelefonens design är gjord i standardstil för nya produkter. Det finns en stor ramlös skärm och en modul med fyra kameror. Realme 5s finns i tre färger. Alla kan välja en färg efter eget tycke: blå, lila och röd. Färgerna är inte gjorda i monotont form utan gjorda mycket vackert och modernt.

Smarttelefonen är lätt och sitter väldigt bekvämt i handen. Du kan enkelt använda din telefon med bara en hand. Det orsakar inget obehag vid användning. Allt görs på ett praktiskt och bekvämt sätt.

På smarttelefonens framsida finns en 6,5-tums skärm täckt med skyddsglas. Skärmen har minimala ramar. På toppen är en liten ram som rymmer högtalaren, närhetssensorn och frontkamera.

Nycklarna finns på enhetens sidor. På vänster sida finns volymknapparna och till höger är strömbrytaren. Precis som i den föregående modellen finns det till vänster en plats för två SIM-kort och en flash-enhet. Nederst på smarttelefonen finns laddningsuttaget, huvudhögtalaren, mikrofonen och headsetuttaget.

Telefonen i sig är gjord av högkvalitativ plast, behaglig att ta på. Plastytan är blank på vilken mönstret appliceras. Smarttelefonens baksida är inte avtagbar. På enhetens baksida finns huvudkameramodulen och en fingeravtrycksläsare. Bredvid kameramodulen finns också en LED-blixt.

I allmänhet är Realme 5s smartphone gjord av hög kvalitet och med ett vackert utseende. Den enda lilla nackdelen med nyheten är laddningsporten.Istället för den installerade microUSB skulle det vara bättre att se USB Type-C.

Realme 5s

Skärm

Visningen av det nya objektet förblir densamma som för den tidigare modellen. Men det betyder inte att han är dålig. Telefonen har en IPS-skärm med bra färgåtergivning. Dess diagonal är 6,5 tum, vilket är tillräckligt enligt dagens standarder. Skärmen i sig är väldigt ljus och med stora betraktningsvinklar. Skärmen är av god kvalitet och har redan visat sig i Realme 5. Skärmen har HD + -upplösning, vilket är mycket bra. Skärmen är också skyddad av utmärkt Gorilla Glass 3+ skyddsglas. Enheten är mycket trevlig och bekväm att använda. Skärmsensorn är konstruerad för en samtidig beröring av tio fingrar. För bekväm användning av smarttelefonen på natten tillhandahålls funktionen "Nattläge". Denna funktion minskar intensiteten av blått. Tack vare detta blir ögonen mycket mindre trötta.

Järn

Smarttelefonen, även om den är ny, har standardfunktionerna för en mellanklass-smartphone. Men skriv inte bara av din smartphone direkt. Den kan köra alla moderna applikationer och spel med lätthet. Detta är tack vare Snapdragon 665 fyrkärnig processor, som klockades till 2,02 GHz. Smarttelefonen är också utrustad med en grafikaccelerator Adreno 610. Tillverkarna har installerat 4 GB RAM, vilket räcker för att utföra grundläggande tekniska processer. I tester visade detta paket en ganska bra prestanda. Realme 5s-smarttelefonen släpps i två versioner. Det första och billigaste har ett internt minne på 64 GB. Den andra varianten kommer med 128 GB lagringsutrymme. Enligt moderna standarder är dessa alternativ inte tillräckliga för moderna användares behov. Det sparar dock att telefonen har en plats för ett flash-kort, vilket ökar mängden minne. Smarttelefonen fick också en standarduppsättning av tekniska specifikationer: GPS, Wi-Fi, Bluetooth 5.0 och NFC. Den installerade NFC-modulen gör smarttelefonen modern och mer populär. Med den kan du göra inköp genom att helt enkelt hålla din smartphone mot läsaren. Detta är väldigt bekvämt, eftersom du inte ständigt behöver ta med dig pengar och en massa plastkort. Nu är allt i en telefon.

Sammanfattningsvis kan vi säga att tillverkarna har visat sig vara en ganska passande nyhet. När det gäller tekniska egenskaper, även om det inte överraskar, ger det utmärkt prestanda för alla moderna behov. Smarttelefonen kan enkelt hantera lanseringen av alla applikationer eller spel. Det kommer att finnas tillräckligt med prestanda för olika beräkningar.

Autonomi

I princip har smarttelefonen inga problem med autonom drift. Eftersom den har ett pålitligt och beprövat 5000 mAh Li-Ion-batteri. Vid normal användning kan telefonen fungera i upp till 5 dagar utan laddning. Om du tittar på filmer räcker laddningen för 16 timmars kontinuerlig visning. Om du spelar kontinuerligt på din smartphone kommer laddningen att ta i 8 timmar. I princip är enhetens autonomi inte dålig med tanke på dess kostnad. Det tar 2,5 timmar att ladda ett helt urladdat batteri.

Kameror

Den viktigaste innovationen i denna smartphone är en avancerad kameramodul. Här har tillverkarna inte sparat några kostnader och installerat Samsung GM1 som huvudkamera, vars upplösning är så mycket som 48 megapixlar. Detta är en ganska bra kamera som har bevisat sig på marknaden för sitt bästa. Kvaliteten på de erhållna bilderna är utmärkt. Den andra kameran i den nya 8 megapixel-modulen, vars betraktningsvinkel är 119 grader. Ett mycket bra alternativ valdes av tillverkarna. Den tredje kameran är en makrosensor och är 2 megapixel med bländare f / 2,4. Den fjärde kameran är också 2 megapixlar och den används för att bedöma djupet. Huvudkameramodulen visade sig vara ganska kraftfull och kunde överraska användarna med utmärkta bilder. Kamerans hastighet är mycket hög och kommer att överraska alla användare. Kamerorna har också autofokus och bakgrundsbelysning. Kamerorna har också många olika lägen, vilket gör det ännu roligare att använda.

Den främre kameran är också anständig kvalitet.Det är 13 megapixlar med en f / 2.0-bländare. Hon tar ganska bra bilder, även om hon inte har autofokus.

operativ system

Tillverkare har valt Android 9.0 Pie som operativsystem för sina nya artiklar. Ovanpå detta operativsystem är det patenterade ColorOs 6.0-skalet installerat. Detta skal har redan flera förinstallerade proprietära applikationer som kan tas bort som onödiga. Skalet är färgglatt och informativt. Det finns inget särskilt överflödigt i det. Här samlas endast användbara och nödvändiga applikationer och tillägg. Skalet lade också till ett stort antal ytterligare inställningar till smarttelefonen. Operativsystemet överensstämmer med de tekniska specifikationerna. Smarttelefonen startar mycket snabbt. Alla större åtgärder hanteras snabbt och enkelt. Bra samspel mellan operativsystemet och den tekniska delen.

Slutsats

I princip är Realme 5s-smarttelefonen en annan budgetnyhet med god teknisk kapacitet. Om vi ​​jämför den nya produkten med den tidigare modellen sker inga globala förändringar. Den enda skillnaden är i huvudkameramodulen, som har blivit kraftfullare och hög kvalitet.

Om vi ​​betraktar smarttelefonen som en helhet är det här en högkvalitativ enhet med en vacker design. Telefonen ligger bra i handen och är behaglig att ta på. Enheten har alla moderna kvaliteter. Dessa egenskaper inkluderar en ramlös skärm, en kameramodul med fyra delar. Telefonen ser attraktiv och trotsig ut.

Det finns inga speciella frågor angående de tekniska egenskaperna. Även om de inte är de mest kraftfulla, är de inte de svagaste. Prestandan räcker för alla moderna behov, så att du säkert kan köpa en enhet utan rädsla. Eftersom den enkelt kan hantera alla applikationer eller spel.

Kamerorna i Realme 5s är av god kvalitet. De kan behaga alla älskare av foto- och videofotografering. Allt tack vare 48MP huvudkamera från Samsung. Bilderna är rika och ljusa. Färgåtergivningen är riktigt bra.

Smarttelefonen har också en stor 6,5-tumsskärm av hög kvalitet. Den har bra färgåtergivning och betraktningsvinkel. Själva skärmen är trevlig att ta på och stöder tiofinger. Trots de låga kostnaderna har smarttelefonen en skärm av hög kvalitet och samma högkvalitativa kameramodul.

En intressant funktion på smarttelefonen är närvaron av NFC-modulen, som är utformad för att underlätta användarnas liv. Denna modul är utformad för att betala via telefon. Nu behöver du inte ha med dig mycket plastkort och pengar. Allt du behöver göra är att ta din smartphone med dig.

Fördelar:
  • Vackert utseende;
  • Smal kropp;