Innehåll

1. ONIX-märkets historia
  2. Specifikationer och designfunktioner
  3. Fördelar och nackdelar

ONYX BOOX Euclid e-bokrecension

ONYX BOOX Euclid e-bokrecension

Under de senaste åren har många böcker blivit tillgängliga endast i elektroniska format. Av denna anledning är det vettigt för vanliga läsfans, och särskilt studenter, att köpa en e-bok. På senare tid har en ny pryl för att läsa elektronisk litteratur dykt upp på elektronikmarknaden - ONYX BOOX Euclid, vars fördelar och nackdelar lyfts fram i recensionen. ONYX

BOOX Euclid är en ganska stor e-bok som kan bli ett professionellt verktyg för studenter och professorer. Priset på prylen under 2019 är ganska högt, men detta motiveras av dess höga kvalitet i kombination med hållbarhet och hade ingen negativ inverkan på modellens popularitet. Närvaron av ett stort antal fördelar eliminerar misstag när du väljer denna avancerade modifiering.

ONIX-märkets historia

ONYX International är ett kinesiskt e-bokföretag. ONIX är självständigt engagerad i implementeringen av hela cykeln för att skapa sådana prylar. Utvecklingen av layouter och designkoncept, produktion av transportörmontering utförs av de bästa specialisterna. ONYX International skapas av begåvade ingenjörer som tidigare arbetat med Google, Microsoft och andra globala projekt. Varumärket ONYX deltar regelbundet i olika internationella utställningar. En av de största evenemangen där exempel på e-böcker från detta företag deltog var den internationella bokmässan, som hölls i Frankfurt. Endast de bästa tillverkarna deltog i detta symposium.

Varumärkeslogotyp

2008 - dagen för grundandet av ONIX-företaget i den kinesiska staden Guangzhou. Elektroniska produkter som tillverkas i två fabriker i Guangzhou exporteras till många länder. Dessutom säljer e-böcker bra i staterna. Gadgets började levereras till Ryska federationens territorium 2011; ett garantiservicecenter tillhandahålls här.

2009 - släppdatum för den första ONYX BOOX 60, som tilldelades för design. De första länderna där ONYX började leverera sina prylar var Tyskland och Nederländerna. Efter det började e-böcker tas till vårt land och USA. År 2010 började 60S-modifieringen produceras, där det inte fanns någon sensor och Wi-Fi-modul. Fördelen med den förbättrade modellen var dess höga hållbarhet, vilket uppnåddes genom att skapa en metallram runt skärmen. I framtiden började "läsrum" levereras till Spanien och Italien. Det bör noteras att 2011 släpptes en rad med nio modifieringar.

Specifikationer och designfunktioner

ParametrarSpecifikationer
OSAndroid 6.0
CPU-frekvens1,5 GHz
Inbyggt minne1 GB
Skärmupplösning1200X825
Skärmdiagonal9,7 tum
Matris typE Bläck Carta
Wi-Fidet finns
Blåtanddet finns
Laddningsanslutningstyp Typ-C
Batterikapacitet3000 mAh
Mått (mm)248Х177Х8.3
Vikt (g)410
KroppsmaterialPlast
Kostnad (p)24000
ONYX BOOX Euclid

ONYX Euclid är en ganska kraftfull e-bokläsare. Gadget är utrustad med en fyrkärnig processor med en klockhastighet på 1,5 GHz. År 2019 valde tillverkaren Android 6.0 som operativsystem, förutom det installerade proprietära skalet.

Externt ser e-boken väldigt elegant ut - en klassisk rektangulär form med rundade hörn. Högkvalitativ svart plast med lackerad yta valdes som material för fodralet. Företagets logotyp finns på bakpanelen, där två högtalare också finns. Kanterna på ramen på skärmen är ganska breda. På undersidan av fodralet finns en USB-kontakt samt två hörlursplatser. Det finns en upplåsningsknapp på ovansidan.

Skärm av glas

Enheten för elektronisk avläsning har mått på 248X177X8,3 millimeter och väger drygt 400 gram. Att utföra arbete med en hand kan inte kallas bekvämt, vilket kan betraktas som en nackdel. Det bästa användningsfallet är att installera läsaren på ett support.

Det bör noteras att e-boken ger möjlighet att läsa en mängd olika filformat. Realiserad av Euclid till ett pris av 24 000 rubel.

Skärmalternativ

Skärmen har en upplösning på 1200X825, en diagonal på 9,7 tum och ett skyddande glasskydd. E Ink Carta är inbyggd i enheten. Oleofob beläggning tillhandahålls. Den enda nackdelen när det gäller skärmfunktioner är bristen på automatisk ljusstyrningskontroll.

Visa utseende

En annan sak att vara uppmärksam på - en funktion av E Ink Carta-skärmar anses minska belastningen på synen, vilket gör att du kan läsa mer tid. Tack vare sin goda pixeldensitet kan enheten skilja teckensnitt även i mycket små storlekar. Fördelen med denna modell kan också kallas närvaron av en justerbar monokromatisk bakgrundsbelysning, gjord i en sval färgton. Den maximala ljusstyrkan på skärmen kan dock inte markeras som för hög, vilket påverkar vyn. Exempelvis är skärmen väl lämpad för att använda enheten på kvällen eller på natten, utan att behöva slå på ytterligare belysning. Men i dagsljus finns det en önskan att lägga till bakgrundsbelysningsparametrar. För att justera det finns en knapp på huvudskärmen. Skärmen har en glasyta.

Ljusnivå för bakgrundsbelysning

Programvarufunktioner

En funktion av ONYX Euclid anses vara utrustad med ett eget proprietärt skal med dess karakteristiska enkla och stora gränssnittselement, vilket har en bra effekt på läsbarheten. Eftersom nästan hela hemsidan visar nyligen lästa böcker, skapar det känslan av att vara i ett riktigt läsrum. När det gäller format som stöds är gadgeten mycket mångsidig - listan innehåller mer än ett dussin texttillägg, tre grafiska, samt PDF och DjVu.

Vilket format som helst kan anpassas med många alternativ. Dessutom ger enheten möjligheten att installera tredjepartsapplikationer. Nackdelen med modellen är bristen på Play Store i de flesta modifieringarna, som bör beaktas innan man väljer vilken som är bättre att köpa en gadget för fans av denna applikation.

Dessutom stöder e-boken dataöverföringsmetoden via Wi-Fi och Bluetooth. Wi-Fi-åtkomst kommer att visa sig vara mycket användbart om boken använder en inbyggd webbläsare. Bluetooth krävs för att ansluta tillbehör som ett tangentbord.

Prestandaegenskaper

Enheten har en smidig fyrkärnig processor klockad till 1,5 GHz. Batteriet har en kapacitet på 3.000 mAh. Trots detta är prestandan hos en e-läsare betydligt långsammare jämfört med en surfplatta eller smartphone. Anledningen till detta är begränsningen av reaktionshastigheten för E Ink-displayen, som inte har tid att återge gränssnittet med en standardskärms hastighet. Det inbyggda RAM-minnet är 1 GB.Ytterligare minne på upp till 16 GB kan installeras.

Trots den breda funktionaliteten har en sådan anordning för att läsa elektronisk litteratur en ganska lång starttid, som är en halv minut. När du använder gadgeten regelbundet, stängs luckan till nattläge. Efterföljande laddning vid öppning kan ta cirka två sekunder.

ONYX BOOX Euclid

Batteri-liv

Batteriets livslängd beror på de funktioner som enheten användes för och bakgrundsbelysningens effektnivå. Om du till exempel läser två timmar om dagen, justerar bakgrundsbelysningens ljusstyrka till medium, kan en full batteriladdning pågå i ett par veckor. Den mest betydande inverkan på batteriets tömningshastighet är stark bakgrundsbelysning och Wi-Fi-aktivering. Det tar två timmar att ladda batteriet helt.

Vad ingår i paketet

Satsen levereras med ett fodral av konstläder, en strömförsörjning och en Type-C-kabel.

Läderfodral

Fördelar och nackdelar

Trots fördelarna med kraften i kombination med bred funktionalitet, enligt köpare, kan Euclid-modellen inte kallas ideal på grund av att den har några nackdelar.

Fördelar:
  • lämplig för professionellt arbete;
  • hållbarhet vid användning
  • ett välkänt världsmärke fungerar som tillverkare;
  • goda effektegenskaper;
  • snygg design;
  • högkvalitativt material används vid tillverkningen;
  • stöd för ett stort antal format;
  • hög skärmupplösning;
  • högkvalitativ bild
  • det finns ett skyddande glas på skärmen;
  • använda E Ink Carta-matrisen;
  • långsiktig autonomi;
  • utrusta med oleofob beläggning;
  • tillgängligt gränssnitt;
  • med SNOW-fältfunktion;
  • har ingen skadlig effekt på synen under lång läsning;
  • du kan arbeta med mycket små teckensnitt;
  • enfärgad bakgrundsbelysning är justerbar;
  • det är möjligt att installera tredjepartsapplikationer;
  • Wi-Fi Internet och Bluetooth stöds;
  • skärmen svarar snabbt på gester;
  • paketet innehåller ett läderfodral av hög kvalitet.
Nackdelar:
  • högt genomsnittspris;
  • gadgeten är inte särskilt bekväm när den används med en hand;
  • det finns ingen automatisk ljusstyrningsfunktion;
  • i många modifieringar finns det ingen Play Store;
  • tar lång tid att börja;
  • saknar ljusstyrka när du arbetar på dagtid;
  • batteriet laddas snabbt.

Enhet under drift

ONYX Euclid är en läsare med en utmärkt skärm av hög kvalitet baserad på Android 6.0, som kan öppna vilket populärt text- eller grafikformat som helst. Med Wi-Fi-anslutning kan du installera många tredjepartsapplikationer. Den här elektroniska produkten har fått bra recensioner och är mycket efterfrågad bland konsumenterna och sammanställer en klassificering av kvalitetsprylar 2019, som inkluderar populära modeller, både billiga och elit. Innan du väljer vilket företag som är bättre, läser du älskare, fokuserar på individuella urvalskriterier, innan du tänker på hur mycket det kostar och överväger budgetmässiga, rekommenderas därför att inkludera denna modell i deras betyg.

Datorer

Sport

skönhet