Obsah

1. Microsoft Surface Line
  2. Záver

Recenzia skladacieho smartfónu Microsoft Surface Duo

V októbri 2019 na seba Microsoft upozornil neobvyklou novinkou - skladacím telefónom Surface Duo. Očakávaný čas na uvedenie produktu na trh je koniec roku 2020. Výrobca drží maximum údajov o novom Surface Duo v tajnosti. Ale informácie získané na internete vám kúsok po kúsku umožňujú skontrolovať model čo najpodrobnejšie.

Microsoft Surface Line

Prvou formou moderných smartfónov bol Windows Mobile, PC / PDA s operačným systémom Windows. Potom sa aktualizovali telefóny s Windows 7, 8 a 10, výrobca ich však neorientoval na trh mobilných aplikácií.

Najväčšia nadnárodná spoločnosť Microsoft začala vyrábať vlastné tablety Surface v polovici júna 2012. Microsoft Surface - Zariadenia, do ktorých môžete inštalovať aplikácie používané na vašom stolnom počítači. Značka Surface neprestáva udivovať. Kvalita notebookov a tabletov Surface zostáva vynikajúca.

Vzhľad a ergonómia

Paralelne s telefónom Surface Duo bol predstavený tablet Surface Neo - zariadenie s o niečo väčšou veľkosťou, iným operačným systémom, ale identickými dátami. 9-palcový, 1,3 kg dvojdotykový tablet má pánt, ktorý umožňuje otáčanie obrazoviek o 360 stupňov. Hrúbka steny jednej obrazovky je 5,6 mm, po zložení má zariadenie hrúbku 11,2 mm. Tablet je vybavený tenkým LCD displejom Gorilla Glass. Väčšina zariadení Microsoft Surface sa dodáva s puzdrom z liateho horčíka „VaporMg“ s povrchovou úpravou PVD. Dúfajme, že nové Duo bude vyrobené rovnako.

Telo smartfónu má kovovo striebornú farbu. Medzi poprednými svetovými výrobcami predstavuje Microsoft ako prvý smartphone s dvojitou obrazovkou založený na operačnom systéme Android. Navonok zariadenie pripomína tablet Surface Neo a vyzerá ako kniha. Obrazovky sú dva samostatné panely s rámami, spojené dvoma slučkami pántov (zhora a zdola).

Bočné rámy sú úzke, horný a spodný rám sú dostatočne široké. Mimo prístroja na hornom kryte v strede je firemné logo spoločnosti Microsoft - 4 zrkadlové štvorce. Tlačidlá napájania / uzamknutia a hlasitosti sú umiestnené na pravej strane spodného panelu, rovnako ako u bežných smartfónov s Androidom. Na displeji na spodnom paneli sa nachádza jednotka prednej kamery. Na tele fotoaparátu nie je viditeľné. Táto skutočnosť by sa mala prejaviť, pretože pri snímaní multimédií musíte najskôr otvoriť svoj smartphone.

Používateľské rozhranie je navrhnuté tak, aby ste mohli používať obe obrazovky súčasne a dvoma spôsobmi. Každá obrazovka môže zobrazovať rôzne úlohy ako dve samostatné časti, alebo ak si chce používateľ pozrieť film, môžete rozšíriť jedno veľké okno na dvoch obrazovkách naraz. Obrázok je možné rozvinúť v ľubovoľnom smere, čo je vhodné na sledovanie používateľa.

Displej

Uhlopriečka obrazovky je 5,6 palca. Obrazovka je takmer štvorcová. Tento faktor vás prinúti položiť si otázku, aké pohodlné bude držať zariadenie v ruke, aj keď je zložené. Pod uhlom 180 stupňov sa oba displeje transformujú do jednej veľkej 8,3-palcovej uhlopriečky.Obrazovka zároveň nepôsobí jednotne kvôli prítomnosti plnohodnotného rámu, ktorý rozdeľuje displej v strede a žiari kovovým leskom. Záves na displejoch umožňuje otočenie obrazovky o 360 stupňov. V závislosti od uhla natočenia je možné použiť rôzne scenáre a aplikácie zariadenia.

Každá obrazovka je chránená tvrdeným sklom Corning Gorilla Glass, zatiaľ však nebolo oznámené, ktorá generácia. Sklo chráni obrazovky pred mechanickým poškodením v podobe škrabancov od kľúčov a iných kovových predmetov.

CPU

Surface Duo poháňa vlajkový procesor spoločnosti Qualcomm, ktorý je poháňaný čipsetom Snapdragon 855 a je považovaný za najvýkonnejší mobilný procesor v roku 2019. Čipset podporuje siete v režime 5G, pokiaľ to bude možné pre Duo, ukáže čas. Výkonný neuroprocesor vo vnútri je zodpovedný za reguláciu spotreby energie v systéme.

Osem jadier je usporiadaných do troch zhlukov v schéme 1/3/4. Vysokovýkonný jednojadrový klaster Kryo 485 Gold + Cortex-A76 je taktovaný na 2,84 GHz. Klaster Cortex-A76 strednej triedy s tromi jadrami Kryo 485 Gold je zodpovedný za vykonávanie úloh na frekvencii 2,42 GHz. Energeticky efektívny klaster Cortex-A55 sa skladá zo 4 jadier Kryo 485 Silver a pracuje na frekvencii 1,8 GHz. Zodpovedá za chod aplikácií a programov, zabezpečuje prevádzkyschopnosť samotného operačného systému. Distribúcia jadier pomohla zvýšiť výkon procesora jeden a polkrát. Technologický proces je 7 nanometrov s grafickým akceleračným čipom Adreno 640.

Vlastnosti procesora umožňujú podporu nových moderných snímačov s vysokým rozlíšením. Hlasový asistent rozlišuje hlas používateľa prostredníctvom zvukového zaostrenia aj na preplnených miestach a potláča zbytočný hluk a zvuky. Špeciálna funkcia (počítačové videnie) pomáha určovať hĺbku počas snímania videa. Čipset podporuje nový štandard Wi-Fi 6 ready s novou technológiou MIMO. Rýchlosť dátového prenosu je približne 10 Gb / s pri použití štandardu 802.11ay s minimálnou latenciou. Ak je pripojený k náhlavnej súprave Bluetooth, Qualcomm TrueWireless Stereo Plus oneskorí signál medzi dvoma kanálmi a zníži spotrebu energie.

Možnosti rozhrania

Surface Duo je spoluvytvárané s Googlom. Operačný systém bol optimalizovaný a vyladený pre prevádzku s dvoma obrazovkami. Multitasking zariadenia s týmto riešením posúva zariadenie na novú úroveň. Po zložení do tvaru notebooku Surface Duo môžete jeden displej použiť ako klávesnicu na písanie alebo ako ovládač na jednoduché hranie.

Surface Duo sa dodáva s operačným systémom Google Android (Android 9 Pie a launcher spoločnosti Microsoft). Verzia pre Android sa čo najviac približuje operačnému systému Windows 10X v systéme Neo. Prečo sa výrobca rozhodol použiť tento OS? Tablet Surface Neo koniec koncov beží na novom systéme najnovšej verzie Windows 10X, prostredníctvom ktorého môžete emulovať aplikácie pre Android. Možno je viditeľné toto spojenie: Windows predstavuje najlepší operačný systém pre PC / tablety, ktorý lepšie funguje na podobných zariadeniach, zatiaľ čo Android je vhodnejší pre smartphony. Surface Duo kombinuje hardvér Surface a obchod s aplikáciami Google. Podľa výrobcu budú na smartfóne fungovať úplne všetky aplikácie systému Android. Za týmto účelom má vývojár rok na to, aby pred uvedením produktov na trh použil a otestoval všetky možné aplikácie a programy optimalizované pre daný model smartfónu. Súčasťou rozhrania bude prehliadač Edge a Microsoft Office, vlastný vývoj spoločnosti.

Aplikácia

Zariadenie je možné použiť ako prenosný skladací mini počítač na prácu v sociálnych sieťach, na prezeranie webových stránok, multimediálnych klipov a na spracovanie fotografií. Doma, v kancelárii, na vidieku, na cestách, počas cestovania bude smartphone nenahraditeľnou vecou. Pre príjem a vytáčanie hovorov je k dispozícii systém hovorov. Keď sú obe ruky zaneprázdnené, telefónne hovory je možné ovládať pomocou bezdrôtových slúchadiel a náhlavnej súpravy. Môžete tiež uskutočniť hovor bez otvorenia smartphonu.

Kombinácia spoločností Microsoft a Google prináša tie najlepšie momenty z oboch skupín. Smartfón pripomína vreckový počítač s prístupom na internet. Zariadenie je vybavené telefónnym pripojením a rovnako ako väčšina produktov spoločnosti Microsoft je určené pre konkrétnu skupinu používateľov. Pracovníci v kancelárii, študenti, ľudia, ktorí kvôli svojej profesionálnej činnosti musia robiť veľké množstvo poznámok a komentárov, môžu prístroj aktívne používať a nosiť ho v náprsnom vrecku. Smartfón nie je určený pre bežného spotrebiteľa: prostredníctvom rýchleho displeja nemôžete hrať skvelú hru, pozerať dlhý film alebo video, chýba hlavný fotoaparát. Medzi mínusmi možno predpokladať rýchle opotrebenie pántov, na ktorých sú držané obrazovky, s aktívnym otváraním / zatváraním zariadenia.

Batéria

Vzhľadom na hrúbku zariadenia sa dá predpokladať, že vo vnútri je nainštalovaná batéria so strednou kapacitou, čo znižuje životnosť batérie zariadenia. Princíp inteligentných telefónov je nasledovný; s kapacitnejšou batériou vyzerá zariadenie hrubšie.

technické údaje

technické údajeParametre
Matica obrazovkyžiadne dáta
Typ obrazovkykapacitné, multitouch
Veľkosť obrazovky (v palcoch)5.6
Duálna veľkosť obrazovky (palce)8.3
Otočenie obrazovky, stupne0 - 360
Procesor CPUOsemjadro (1x2,84 GHz Cortex-A76 + 3x2,42 GHz Cortex-A76 + 4x1,8 GHz Cortex-A55)
ChipsetSnapdragon 855 (7 nm)
operačný systémAndroid 9.0 (Pie) + Microsoft launcher
Hlavný fotoaparátnie
Predná kameraÁno
rozmeryžiadne dáta
Váhažiadne dáta
Nákladyžiadne dáta
Výhody:
  • netradičný vzhľad a zvláštny štýl;
  • renomovaný výrobca;
  • vynikajúca kvalita stavby;
  • užívateľsky prívetivé rozhranie;
  • multitasking;
  • podpora a používanie dvoch obrazoviek súčasne;
  • malá medzera medzi obrazovkami;
  • vhodné pre profesionálne činnosti;
  • obrazovky sú pokryté odolným vysoko kvalitným tvrdeným sklom;
  • rotácia obrazoviek 0 - 360 stupňov;
  • rozsiahle používanie zariadenia;
  • vysokovýkonný procesor;
  • vlastný optimalizovaný vývoj softvéru a aplikácií;
  • ľahký prístroj.
Nevýhody:
  • príliš široký pre ruku - je nepohodlné držať ho, aj keď je zložený;
  • krehkosť pri neopatrnom používaní;
  • nie sú určené pre bežného spotrebiteľa;
  • je možná malá autonómna prevádzka a batéria s nízkou kapacitou;
  • prítomnosť iba predného fotoaparátu - budete musieť otvoriť zariadenie na fotografovanie a nahrávanie videí.

Záver

Prieskum ukázal, aké veľké zaujatie má potenciálny kupca skladacie zariadenie po katastrofálnom systéme Windows 10 Mobile. Prečo tak dlho tajiť informácie o miniaplikácii? Dúfajme, že akonáhle vyjde a začne sa predávať, bude Surface Duo dokonalým zariadením s uvedenými špecifikáciami a na dlhé čakanie vydrží. Zostáva už len počkať na začatie predaja nového roka 2020.

Počítače

Šport

kráska